19.и 20.октобра 2019. године у Београду, у просторијама Националне асоцијације родитеља и наставника Србије, реализована је обука ,,Изградња капацитета образовних институција у Републици Србији за писање пројекта и коришћење потенцијалних извора функционисања за унапређивање квалитета, праведности и ефикасности рада."

Програм је одобрен од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја. У овом значајном стручном усавршавању учешће су узели директор наше школе Милијана Срдић, педагог Марија Малешевић, дефектолог Милош Атанацковић, педагошки асистент Наташа и учитељица Зорица Дмитрашиновић.

Током два дана стицала су се важна знања и вештине и прикупљале драгоцене информације о поступцима и начинима израде и припремању мањих и већих пројеката који би значајно унапредили квалитет рада школе у целини. Низом радионица овладали смо мапирањем проблема, дефинисањем општих и специфичних циљева осмишљавањем активности које би произилазиле из очекиваних резултата као и начином израде буџета за циљани пројекат. Посебно је значајно поћи од скицирања дрвета проблема које би у даљем процесу прерасло у дрво циљева. Ова обука омогућиће нашој школи да у наредном периоду кренемо у израду мањих пројеката који би допринели квалитету рада наше установе.




Током Дечије недеље, у среду 9.10.2019. године одржано је предавање "Медији и ми" за чланове Ђачког парламента. Предавање је одржано у ОШ у Пећинцима, а присуствовали су ученици, представници Парламента VII и VIII разреда са територије општине Пећинци и ученици, представници Средње школе "Миленко Веркић Неша" из Пећинаца. Предавање је фокусирано на медијску писменост, а током предавања ученици су имали прилику и да учествују у кратким радионицама.
Научили су зашто су нам медији важни, шта је медијска писменост, али и шта је то визуелна медијска писменост. Живећи у медијатизованом свету, у коме је често фотографија моћнији и комуникативнији медиј од самог текста, сазнали су како да читају њене поруке и симболе.
Предавање је одржала Весна Деврња, наставник српског језика из ОШ "Слободан Бајић Паја" из Пећинаца.



У среду 16.10.2019. у фискултурној сали ОШ,, Слободан Бајић Паја " у Пећинцима реализован је други по реду, у овој школској години, одељењски пројекат који је симболично назван ,,Мала ноћна музика" јер је циљ пројекта управо и била музика, упознавање са музичким инструментима и њиховим интерпретаторима као и повезивање са професионалном оријентацијом кроз представљање занимања музичара. Пројекат је започео мудрим мислима о музици, а даље се проширивао на порекло музике, поделу музичких инструмената, и представљање њиховог изгледа и техничких могућности сваког понаособ. Низали су се виолина, гитара, тамбура, контрабас, фрула, кларинет, гајде, хармоника, тарабука и гоч. Било је укупно 10 инструмената и 7 музичара који су демонстрирали свирање свог инструмента и допунили ученике занимљивим детаљима које ученици нису стигли током припреме пројекта да пронађу. Низале су се класичне композиције, изворне, џез теме, и народни мотиви традиционалне музике. Шаролико и богато у музичком изразу. Ученици су увели све присутне и у правила музичког бонтона, а пар ученика је показало своје почетничко знање, не мање вредно, на хармоници и тамбурици. Пред сам крај једносатног музичког доживљаја ученици су показали своје умеће у певању песме ,,Шушти, шушти бамбусов лист" стварајући упечатљив ефекат светла и сенке батеријским лампицама. Учитељица Зорица Дмитрашиновић је пројекат завршила надахнутим текстом великог жупана Стефана Немање ,,Завештање песми и игри" који потиче из далеког 12. века. Тада се стварала прва српска држава а са њом и квалитетна музика која је темељ традиције српског народа. Цео пројекат је пробудио лепе емоције код присутних што је био један од циљева пројекта - нахранити душу музиком.

У четвртак, 17.10.2019. у учионици ученика II-2 разреда реализован је Одељењски пројекат под називом ,,Бонтон". Ученици су у пријатном амбијенту учионице представили своје знање о лепом понашању пред својим родитељима и наставним особљем школе. Увели су нас љупко у порекло речи бонтон што на француском језику значи добар тон, подсетили на чаробне и пријатне речи у говору и комуникацији са другима и научили нас да су правила ту да би нам живот био лакши и пријатнији. Сазнали смо од ових културних малишана како се треба понашати правилно на часу, за време великог одмора, у јавном превозу, на улици, биоскопу, зоо врту... Имали су савете за сваку ситуацију у свакодневном животу и помогли нам да утврдимо стечена знања о лепом понашању. То је био први део пројекта, а затим је уследила петоминутна пауза како би ученици отишли у суседни информатички кабинет и тамо проверили стечена знања о бонтону кроз такмичарски квиз креиран помоћу Kahoot! апликације где су ученици заједно са својим родитељима одговарали на низ од десет питања и у сваком од њих бирали један тачан од четири понуђена одговора. Деца су спонтано и са великим такмичарским ентузијазмом давали одговоре а централни рачунар је после сваког питања обрађивао тачне и погрешне одговоре и приказивао имена и бодове оних ученика и родитеља који су били најбржи и најтачнији. Ученици су показали завидно информатичко знање на рачунару. Кроз овакав вид повратне информације о стеченом знању сви смо уочили да код ученика није било само пуко знање већ да су све што су научили о лепом понашању применили у овој забавној активности.

Ученици првог разреда из Брестача, заједно са својом учитељицом Бојаном Гмизић, месец септембар су посветили упознавању и на тај начин је настао њихов први пројекат под називом „Ми смо тим“. Циљ пројекта је био да што боље упознају себе а и своје другаре. На часовима су цртали себе, своје дланове, писали своје прво слово имена и знак по ком могу другари да их препознају. Сликали су се и направили пано који су ставили на улазна врата њихове учионице, како би се знало ко проводи време у њој. Направили су и излет у школском дворишту где су се дружили и служили грицкалицама

У току септембра месеца у другом разреду у Суботишту десет ученика и учитељица Драгана Опачић реализовали су пројекат Наше царство. Циљ пројекта био је стварање позитивне радне атмосфере, јачање осећаја припадања групи и неговање другарских односа грађених у првом разреду. Постављени циљ је и остварeн у доброј атмосфери, уз радо ангажовање група и појединаца и тако је дошло до значајних продуката који ће бити темељ успешног образовног рада током ове школске године. Не желећи да њихову снагу и вољу ништа омета изградили су своје царство. Уредили су улазак у царство јасно истичући ко ће и какви бити, одредили су како се улази у царство, које су чаробне речи царства, шта се може видети када се погледа у царство, како се у царству треба понашати, израдили таблу пријатељства, точак решавања проблема и пано своје дружине.
Током пројекта припремали су се и за пријема првака у Дечији савез кроз рецитовање песама о правима и обавезама, чаробним речима, другарству и школи, као и извођење кореографије уз песму Нек свуд љубав сја, која је уједно и кореографија њиховог царства.

,,Очистимо свет" (Clean Up the World) је једна од највећих еколошких кампања у свету. Прва кампања је покренута давне 1993. године. Као међународни пројекат заштите животне средине има за циљ да подстакне и подржи групе али и појединце да кроз заједничку акцију покажу бригу за животну средину.
У суботу, 14. септембра 2019. године поводом ове кампање реализован је, први по реду у овој школској години, Одељењски пројекат ,,Очистимо свет" ученика другог један разреда са својомучитељицом Зорицом Дмитрашиновић и бројним родитељима у ОШ,,Слободан Бајић Паја" у Пећинцима. Пројекту су се прикључили ученици трећег један разреда са својом учитељицом Наташом Гојић и својим родитељима у оквиру изборног предмета Чувари природе.
Скуп учесника пројекта је био у 9 часова на платоу испред главног улаза школе, а затим се весела поворка наоружана добрим расположењем и еланом за рад као и разним алаткама за чишћење упутила у правцу шумарка поред Спортско-Рекреационог центра ,,Сувача". Стратегија коју смо предходно детаљно развили се односила на крчење улаза и излаза шумарка ,,да се покупи сво смеће у њему, да се очисте и уреде стазе кроз шумарак, а суво лишће групише око стабала како би у наредном зимском периоду хладног и нестабилног времена шума имала заштиту, да се исеку шибљике и на гомилу сакупе суве гранчице.
Сви ученици и родитељи су се спонтано груписали око заједничког задатка да очисте комадић света у коме живе. На тај начин учимо децу да је само чиста околина уједно и здрава и да свако у својој средини може да учини мали корак, чија је величина у томе што ће покренути још неког из своје околине да учини то исто.
Код најмлађих треба градити такав однос, а не пребацивати одговорност са једних на друге. По завршетку акције сви ученици су у знак захвалности родитељима и у част шумарку који је блистао од чистоће, рецитовали ,,Химну чистоћи" и тако изразили своје задовољство због обављеног посла.
Пројекат је трајао пуна три сата са паузом за доручак, а на крају акције смо покупили вреће са смећем и однели до великог контејнера на улазу у Спортски центар и направили заједничку фотографију на којој су лица учесника блистала од задовољства. Сви смо били радосни јер смо шумарак спасили од загађења, гајећи наду да смо нашу децу научили да у будућности чувају планету, јер ,,резервну" немају и да свакодневно брину о њој. Овом племенитом акцијом смо се сви ,,опланетили". Цео пројекат је високо оцењен од стране свих учесника и исказана је јасна жеља да се овакве акције спроводе чешће.
,,ПЛАНЕТУ НИСМО НАСЛЕДИЛИ ОД ПРЕДАКА; ВЕЋ СМО ЈЕ ПОЗАЈМИЛИ ОД ПОТОМАКА!"

За ученике првог разреда у Брестачу, тема за пројекат се сама намеће. Од првог дана школске године, преобувају се у холу школе, али не умеју да вежу пертлу, па је то учитељица Бојана Гмизић радила. Онда је дошла на идеју “Вежи пертлу, направи машну“, што су ученици са одушевљењем прихватили. Пројекат је трајао четири недеље и за то време, ученици су цртали патике, секли их, украшавали, провлачили пертле а затим учили да вежу машну. Учили су сами, па једни друге, а онда су и организовали такмичење у брзом везивању пертле и победнике наградили. Још један користан и занимљив пројекат, који је успешно завршен

Пројектна настава "Моје окружење и ја" 1. и 2. разред из Огара, учитељи Милена Харамбашић и Сава Мијалчић.
Детињство на селу је живи додир природе, који се улије у малу душу за читав живот. Додир са природом, са биљкама или животињама, игре у шуми и на ливади. То је непроцењиво благо које деца имају на селу. Село деци нуди здрав живот у природи, могућност да буду креативни на јединствен начин, да се слободно крећу, трче кроз ливаду, науче да обављају мноштво послова и проведу најлепше тренутке одрастања. Због тога сe одлучно кренулo са 1. и 2. разредом да упознају своје окружење на практичан начин. Да све о чему уче додирну и виде, упознају сваки кутак свог места. Слике су физички доказ детињства на селу, живот какав у ствари јесте, реалност. Богатство, које свесно негујемо.



У среду, 11.12.2019.године у подручном одељењу ОШ ,,Слободан Бајић Паја" у Огару реализован је угледни час из Пројектне наставе у оквиру стручног усавршавања наставника у оквиру установе. Тема часа је била ,,Новогодишњи празници" коју су заједнички, на врло маштовит и креативан начин реализовали учитељи Милена Харамбашић и Сава Мијалчић са ученицима првог и другог разреда. Час је конципиран као креативна ликовна радионица у којој су ученици у мањим групама припремали новогодишње, празничне украсе и декоративне предмете за своју учионицу и на тај начин допринели стварању ведре, предпразничне атмосфере и позитивног расположења. Певало се о Новој години, рецитовало о Деда Мразу, разговарало се о обичајима који прате празновање. Час је вешто, методички увезан садржајима из свих наставних предмета који су корелирањем допринели општој успешности часа. Посебно је интересантно сто су ученици у јесењим шетњама по оближњој шуми, са својим учитељима сакупљали разноврсне природне плодове попут жира, гранчица, шишарки, плодова дивље јабуке и на овом часу све то искористили правећи маштовите креације за венчиће за празнични сто. Групе ученика су украшавали тегле декупаж техником, правили од старих крпица и пиринча Деда Мразиће, украшавали медењаке и декорисали новогодишње честитке. Присутни учитељи и педагог Марија Малешевић су се врло брзо прикључили радионичарском раду вредних ђачића па је атмосфера у дивном, учионичком амбијенту, препуном маштовитих радова, деловала празнично. Вредни ученици и сви присутни учитељи су уједињени око заједничког задатка учинили да се у свима пробуди лепо празнично расположење коме се сви подједнако радујемо. Дивно децембарско поподне у Огару!

Учитељица Бојана Гмизић и ученици првог разреда у Брестачу, реализују пројектну наставу на тему Зимски празници, у оквиру које ће последњег дана полугодишта бити организован новогодишњи вашар. Наставница ликовне културе, Весна Луковић, дошла им је у госте и одржала час, на ком су научили Декупаж технику и самим тим вашар дочекују спремнији. Наставница физичког васпитања, Милица Ђурђевић, такође је помогла на овом креативном часу, а деца су одушевљено изразила жељу да се час понови, као и да им наставница физичког одржи један час.

У четвртак, 30.1. 2020. године у информатичком кабинету, ОШ ,,Слободан Бајић Паја" у Пећинцима успешно је одржан угледни час из математике. Час су реализовали учитељица Зорица Дмитрашиновић и наставник математике Марко Спасојевић који већ другу школску годину успешно сарађују, заједнички водећи информатичку секцију која је заживела прошле године као тежња да се ученици од првог разреда основне школе оснажују у информатичким вештинама. Сам угледни час настао је као резултат те сарадње и жеља да се математичка знања из геометрије практично увежу са знањима стеченим на секцији.
Сам час је започео ,,менталним разгибавањем" и игром ,,Око соколово" где су ученици у мањим групама проналазили разлике у мноштву, наизглед истих сличица. Цео час текао је у три фазе које су обиловале најразличитијим игроликим задацима, а уједно и систематизацији стечених знања о тачкама, дужима, полуправој и правој као и мерењу, надовезивању и израчунавању дужина дужи изломљених линија.
Прва фаза ,,Знам - приказујем" односила се на приказ и дефинисање различитих линија, образовању и именовању дужи од канапа различитих боја, и приказивању полуправе и праве помоћу палица. У другој фази часа ,,Знам-проверавам" ученици су диференцираним обликом рада проверили своје знање, подељени у три групе формиране на основу образовних стандарада као,, гусенице знања". Основни ниво ,,Гусеница Олга" је пребројавала дужи на изломљеним линијама и фигурама "Гусеница Сара" у оквиру средњег нивоа је мерила дужине дужи изломљене линије и израчунавала њену дужину, и "Гусеница Неда" у оквиру напредног нивоа је имала сложенији задатак цртања правих, тачака , формирања фигуре и именовање добијених дужи.
Ученици су показали висок степен знања, сарадње, међувршњачке емпатије и атмосфера у кабинету је била препуна добре енергије. У трећој фази,,Знам-примењујем" ученици су на својим индивидуалним рачунарима показали своје знање у коришћењу великог броја алата у оквиру ,,Paint" програма за цртање. Они су креирали своје ликовне радове на слободну тему али је задатак био да се примени знање из геометрије у раду.
На самом крају ученици су послали свим присутним гостима на часу јасну поруку: ГЕОМЕТРИЈА ЈЕ СВУДА ОКО НАС тако што су штипаљчицама качили на сатенску дуж своје слово украшено калиграфским мотивима, а израђено на предходним часовима ликовне културе.
Припрема оваквог час омогућила је ученицима II-1 разреда да заволе геометрију и да разумеју на прави начин.

Ученици првог и другог разреда у Огару су реализовали пројекат под називом "Све љубави су лепе". Пројекат је планиран за 14.02. па је акценат стављен на љубав и вино, датум када се слави Дан заљубљених и Св.Трифун. Деца су научила да је љубав све што им мами осмех на лицу. Љубав према породици, према друговима, према школи, првенствено према физичком васпитању а затим и плес. Кроз игре које су сами одабрали приказали су родитељима шта за њих значи љубав. Ученици су припремили симболе овог пројекта у виду поруке у боци. Научили су на којим просторима у Србији се гаји винова лоза. Играо се флос, Бранково коло и плес љубави. Већина деце је изводила разне акробације као део кореографије.

Породицу не чини материјално богатство које она поседује, нити статус у друштву и јавна, лична промоција. Поготово је не чине десетине пријатеља који су ту само у добру. Породицу чини снага емоција којом су њени чланови нераскидиво повезани.
Прошле године, ученици II-1 разреда ОШ ,,Слободан Бајић Паја" из Пећинаца и њихова учитељица Зорица Дмитрашиновић су кроз Пројектну наставу обележили Светски дан породице 15. мај веселим играма без граница заједно са родитељима. Ове године су осмислили пројекат ,,Породица тврђа од камена" и обележили га на начин на које су нам измењене околности дозволиле. Током претходног месеца започели су пројекат на даљину. Минули, тешки дани иза нас пружили су нам драгоцене лекције да све може да се изгуби али док имамо породицу одолећемо свим искушењима и изазовима. Ученици су сваки дан шетали и прикупљали каменчиће јер је задатак био да од њих направе слику на којој ће приказати своју породицу на реалистичан начин или је представити онако како је доживљавају размишљајући о њој. Било је ту породица мачака, коњића, птица, лептира, цветова, вилиних коњица, слонова, живине...Ђаци су вредно данима слагали каменчиће промишљајући о својој породици. Током овог периода урадили су и креативне слике на послужавнику од слаткиша на тему ,,Доме, слатки доме". Дом је тамо где је породица! На српском језику обрадили су тему ,,Моја породица" и ученици су поново на емотиван начин писали саставе и песме о ономе што је њихова највећа снага, подршка, уточиште, ослонац... Родитељи су се максимално укључили и дали значајан допринос у реализацији пројекта. Они су били нераскидива карика између ученика и учитељице и физичка удаљеност није умањила њихову снажну повезаност, поготово није створила социјалну дистанцираност јер је њихова веза саздана од поштовања, уважавања и љубави грађена много пре, још од првог дана првог разреда. 15.маја 2020. на заједничку групу II-1 постављени су сви ученички радови од каменчића и на тај начин је учитељица организовала виртуелну ликовну изложбу у којој су ученици уживали и имали могућност да гласају за три рада која им се највише допадају не гласајући за свој. На тај начин смо реализовали естетску анализу ученичких радова. Толико продуката на овом пројекту на даљину и толико стечених искустава у његовој припреми. Све што нам треба ту је у природи и породици. Слике од каменчића ће бити сведочанство једног немилог периода у којем је породична снага и повезаност имала кључни утицај у развоју личности ових малишана. Красећи зидове њихових породичних домова, ове сличице проткане љубављу, стрепњом, подршком, топлином и сигурношћу биће неми докази снаге коју свакога дана делимо и размењујемо са породицом.
Сваки каменчић је некада био стена, стена је била планина као што је и породица -вмоћна планина која својим врховима смирује сутоне и буди нове зоре.

Текст приредила учитељица Зорица Дмитрашиновић

У уторак,11.2.2020. године у просторијама ОШ ,,Слободан Бајић Паја" у Пећинцима одржано је квалитетно стручно усавршавање наставног особља који је део пројекта ,,Подршка школи након екстерног вредновања". На самом почетку директорка школе Милијана Срдић је отворила овај скуп пригодном добродошлицом водитељки ове обуке просветној саветници Верици Протић и свим окупљеним колегама.Госпођа Протић је изнела своја очекивања и жељу за добром сарадњом, колегијалношћу, добрим вибрацијама и квалитетном комуникацијом током обуке.Она је нагласила да је циљ ове обуке јачање капацитета школе на унапређивању квалитета рада у области наставе и учења кроз процес самовредновања.
Саветница је присутне на елоквентан и надасве професионалан начин уводила поступно у систем за осигурање квалитета кроз јединство самовредновања и спољашњег вредновања.
Током обуке, којој је присуствовало 30 наставника и учитеља наше школе, рад се одвијао у групама које су вредно пратили излагања, бележили и износили своје мишљење. Саветница Протић је јасно и недвосмислено истакла циљеве културе самовредновања, како би се разумео појам самовредновања у циљу унапређивања процеса и резултата на наставног процеса и како овладати рефлексивним приступом.

На нама је да свакодневно и континуирано преиспитујемо резултате постојеће праксе која се системски и транспарентно спроводи унутар установе од стране запослених како би била у функцији унапређивања развоја и напредовања наше установе, а у циљу добробити ученика. Посебно је истакла колико је важна процена утицаја самовредновања у школи на квалитет њеног рада. Указала је такође и на карактеристике организације добро развијене културе самовредновања (амбиција, заступљеност, разноврсност, сложеност, рутина, одговорност, пропорционалност, триангулација података, равномерна заступљеност свих интересних група, тим за самовредновање и заинтересованост за резултате). Покренута су и питања изазова културе самовредновања, а наставници су имали задатак да одреде доказе за утврђивање присуства свих показатеља у оквиру једног стандарада. Упознати смо и са правилима давања квалитетне повратне информације као и вештином примања повратне информације у виду препоруке и са карактеристикама и техникама рефлексивне праксе и зашто је она важна. Све присутне колеге су обуку оцениле као корисну и изузетно квалитетну јер нас је саветница Верица Протић вешто, професионално водила кроз компактно увезане садржаје јасно дидактичко-методички уобличене, поткрепљујући обиљем примера добре праксе и свог професионалног искуства. Обука је драгоцена и јасна смерница како унапређивати даљи рад наше установе и без стреса чекати период поновног спољашњег вредновања квалитета рада школе.


У ОШ ,,Слободан Бајић Паја" у Пећинцима у периоду од 6.11. до 8.11. 2020.године, реализовано је стручно усавршавање на тему: "МУЛТИМЕДИЈАЛНИ САДРЖАЈИ У ФУНКЦИЈИ ОБРАЗОВАЊА". Обуку су водили искусни стручњаци Марко Ћосић и Драгана Мандић који долазе из Академије Филиповић из Јагодине На обуци је било укупно 27 наставника наше школе који су били подељени у две групе и вредно стицали нова знања поштујући све епидемиолошки прописане мере. Сведоци смо да живот у 21. веку више не може да се замисли без употребе савремених технологија у свим сферама живота и рада, па тако и у образовном систему. Наша школа се свакога дана усавршава кроз разне видове активности водећи рачуна о континуираном подизању квалитета наставе и кроз употребу технолошких достигнућа, новим генерацијама, наставу приближи и учини занимљивијом.
Директорка Милијана Срдић се труди да сваком наставнику омогући што боље услове за рад и стално трага за ефикасним начинима да школа буде што опремљенија, а наставни кадар досегне постављене исходе. У последње две године Тим администратора сајта и фејсбука школе на челу са дефектологом Милошем Атанацковићem континуирано поставља све реализоване активности и чини нашу установу видљивијом. За све ове активности, потребно је свакодневно усавршавање и праћење технолошких достигнућа, а један од начина су свакако и стручна усавршавања наставног особља и унапређивање дигиталних компетенција. Током ова три дана викенда, наставници су понели драгоцена и корисна знања о управљању ,,Microsoft Office" програму ,,OneDrive"апликацији, проналажење и скидање ,,Bing"слика.Такође смо прошли и кроз ,,Excel" како бисмо унапредили своја знања око прављења табела, квалитетно припремали текстове и материјале у ,,Word"програму и оспособили се за што квалитетније осмишљавање ,,PowerPoint" презентације уз коришћење што већег броја доступних алата за рад. Разрешили смо многе недоумице око рада на даљину преко платформе за учење ,,MicrosoftTeams". Обука је у многоме допринела да већ до сада стечена знања продубимо и конкретно применимо у пракси, а да ови мултимедијални садржаји заиста буду функционални што је и био циљ ове обуке. Пред крај обуке водио се користан разговор о безбедном коришћењу технологија и заштити од евентуалних проблема који би несмотреношћу и погрешним приступом могли да наступе. Сви наставници су успели да започну прављење својих електронских Портфолија који ће им олакшати вођење, сортирање и чување драгоцене педагошке документације. Ни овог викенда није било предаха за наставнике, ваљда зато што се често сећају оне мудре изреке Лао Цеа ,,Учење је као веслање узводно, чим се престане, одмах се креће уназад". Време у коме живимо нам никако не дозвољава луксуз кретања у назад.
У суботу, 7.11.2020. у ЕТШ „Вук Караџић“ у Старој Пазови, са почетком у 9.00 часова, одржан је други круг једнодневне обуке под називом „Самовредновање у школама – систем за осигурање квалитета кроз јединство самовредновања и спољашњег вредновања“ у организацији Завода за вредновање квалитета рада (број решења министра 610-00-01676/2019-07 од 9.12.2019.).
Обуку су реализовале просветне саветнице Весна Радуловић и Соња Миладиновић
То је био наставак квалитетног стручног усавршавања наставног особља који је део пројекта „Подршка школи након екстерног вредновања“. Први део обуке је водила просветна саветница Верица Протић.
Школе које су присуствовале обуци су :
ОШ „Бошко Палковљевић Пинки“ Стара Пазова,
ОШ „Милица Стојадиновић Српкиња“ Врдник,
ОШ „Слободан Бајић Паја“ Пећинци,
ОШ „Душан Вукасовић Диоген“ Купиново,
ОШ „Свети Сава“ Нова Пазова,
ТШ „Миленко Веркић Неша“ Пећинци и
ЕТШ „Вук Караџић“ Стара Пазова
СТПА Гимназија Стара Пазова
ТШ Стара Пазова
Из сваке школе су присуствовали директор, стручни сарадник и координатор Тима за самовредновање.
Акценат је био на мерама отклањања недостатака након спољашњег вредновања .
Кроз тумачење Правилника о вредновању квалитета рада установе и Правилника о стандардима квалитета рада установе , као и Примера извештаја о самовредновању, усмерили смо се на акциони план за унапређивање рада након спроведеног самовредновања, праћење напредовања и постигнућа ученика,планирање даљих активности у циљу подршке учења,унапређивање рада са ученицима којима је потребна додатна подршка, као и унапређење планирања наставе кроз самовредновање рада наставника и хоризонтално учење.
На нама је да свакодневно и континуирано преисипитујемо резултате постојеће праксе која се системски и транспарентно спроводи унутар установе од стране запослених како би била у функцији унапређивања развоја и напредовања наше установе, а у циљу добробити ученика.
Закључак је да су образовно-васпитни рад и постигнућа ученика најважнији у процесу наставе, а да су ученици, наставници и родитељи подједнако важни учесници у том процесу, јер смо сви у систему за осигурање квалитета кроз јединство самовредновања и спољашњег вредновања.
Корисни линкови